Visszatérően felmerülnek kérdések a manócsomaggal kapcsolatban, így most egy helyen gondoltam, hogy írok ezekről. Ez a poszt egyelőre marad is így főhelyen, hogy mindenki elolvashassa.

Ki jogosult a manócsomag igénylésére?

Többedszer jut hozzám olyan hírfoszlány, hogy valaki azért nem igényelte a csomagot, mert úgy gondolta, hogy ő nem jogosult: mert a baba nem “elég” pici, mert nem koraszülött, csak kis súllyal született, mert bár nincs ruhájuk, de anyagilag nem szorulnának rá, mert már otthon vannak, mert még kórházban vannak…stb.

A manócsomag igénylésének egyetlen “feltétele”, hogy bármelyik családba olyan baba szülessen, akinek szüksége van rá, minden egyéb körülmény másodlagos.

Nem akarom elvenni mástól a lehetőséget

Nagyon fontos kérdés. Büszke vagyok arra, hogy 8 éves _soha_ nem fordult elő, hogy ne tudtunk volna csomagot indítani. Volt olyan, hogy színben esetleg kicsit eltérő volt a csomag, mint amit a baba neme indokolt volna (kislány kék színű rugdalózót is kapott), de ruhát mindig, mindenkinek tudunk küldeni, és most, hogy stabilan 100 baba körül van már az állandóan kint lévő csomagok száma is vannak még tartalékaink.

Ugyanennyire fontosnak tartom azonban megjegyzni, hogy más elől a lehetőség valójában az veszi el, aki 4-5-10 hónap és több levél-, telefonváltás után sem küldi vissza a csomagot, ő valós problémát okoz.

Helpdesk, hotline, telefonos elérhetőség    

A manócsomag senkinek sem hivatalos munkahelye, aki dolgozik vagy valaha is dolgozott benne, a köszöneten kívül fizetséget nem kap(ott) azért, amit nap mint nap tesz(tett). Emiatt van az, hogy a telefonos egyeztetést sehol sem hangsúlyozzuk, és ezért van az is, hogy hétvégén, ünnepnapokon nem vagyunk elérhetőek. Mindenkinek munkahelye, családja és saját szabadideje van, amit igyekszünk tiszteletben tartani, és megkérek minden igénylőt, hogy tartsa ő is tiszteletben. (Az emailekre személy szerint én válaszolok, sokszor hétvégén is, azon gyorsan választ kaphat bárki, aki ír nekünk)

Tekintettel arra, hogy a szolgáltatás, amit nyújtunk nem életmentő szolgáltatás, egyelőre ezen a rendszeren nem is tervezünk változtatni.

Csomag igénylése

A csomag igénylése után általában 1 maximum 2 napon belül küldök egy visszaigazoló emailt. A visszaigazoló email célja kettős: egyrészt egyfajta kommunikációs ellenőrzési lehetőség az igénylőkkel, másrészt az abban feltett kérdések fontosak nekünk (különös tekintettel a kiszállítási címre vonatkozó). A válaszemail megérkezéséig csomagot nem indítunk, hiszen olyan címre ahol pl. senki sem tartózkodik otthon, mert az egyedülálló édesanya kórházban van a koraszülött babájával egyértelmű, hogy nem indítunk csomagot, mivel nem tudná senki átvenni.

Kérem, hogy a megküldött válaszemail megválaszolására kiemelten figyeljen mindenki!

Utolsó téma, melyet evidensnek gondoltunk, de kiderült, mégsem az…

A manócsomagokat kölcsönbe adjuk, és ha a baba kinőtte, akkor minél hamarabbi visszaküldését kérjük a használó családtól. (Többen nem így gondolták)